FAQ
Support & guider
Allt du behöver veta
Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna om hur Kompisappen funkar. Undrar du över något mer eller behöver du support är du alltid välkommen att kontakta oss!
Gå med
Hur går jag med i Kompisappen?
Klicka på knappen ”Gå med” i toppmenyn för att komma till sidan för inloggning och registrering. Där klickar du på knappen ”Skapa nytt konto”.
Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?
På inloggningssidan finns en knapp ”Glömt lösenord?” som hjälper dig att återställa ditt lösenord med hjälp av din registrerade e-postadress.
Kan jag använda Kompisappen i mobilen?
Appar till Iphone och Android är under utveckling och planeras att släppas inom kort. Webbsidan är mobilanpassad vilket betyder att du utan problem kan använda Kompisappen i mobilen redan nu.
Söka personer och aktiviteter
Jag hittar inga personer när jag söker, vad gör jag för fel?
Kompisappen letar i första hand bland personer med samma valda aktiviteter och samma stad som du. Prova att bredda ditt utbud av aktiviteter eller utöka sökområdet lite.
Hur lägger jag till en person som vän i Kompisappen?
Personer som du har chattat direkt med läggs automatiskt till i listan över dina vänner för att du på ett enkelt sätt ska kunna hitta dem igen. En mer avancerad vänlista är under utveckling och kommer att släppas inom kort.
Jag ska resa till en annan stad i några dagar, kan jag anpassa mina sökningar till det?
På din profil kan du lägga in tillfälliga orter och aktiviteter. Du väljer vilka datum den tillfälliga inställningen ska gälla, vilken ort du ska resa till samt vilka tillfälliga aktiviteter du vill söka på. När du nu söker vänner eller aktiviteter kommer Kompisappen att automatiskt använda den tillfälliga inställningen. Efter de valda datumen har passerat går det automatiskt tillbaka till dina standardval.
Hur tar jag bort en tillfällig ort eller aktivitet?
I listan över tillfälliga inställningar på din profil har du möjligheten att ändra eller ta bort en tillfällig ort eller aktivitet.